21.3 C
Capelle aan den IJssel

Man redt buurman na vergeten pannetje op het vuur

- Advertisement -

‘Een goede buur is beter dan een verre vriend’ luidt het gezegde. Dit geldt na vanavond helemaal voor een bewoner aan De Baronie. Nadat de man zijn bed had opgezocht, ontstond er brand in zijn keuken. Zijn buurman merkte op dat er iets mis was en redde de bewoner uit zijn woning.

Een man hoorde even na elf uur het brandalarm afgaan bij zijn buurman en ging hierop poolshoogte nemen. Toen hij door het raam rook in de woning zag, kwam hij gelijk in actie: met een reserve-sleutel opende hij de deur en haalde de – toen nog slapende – buurman uit diens woning.

De brandweer was inmiddels ook gebeld en even later ter plaatse gekomen. Een vergeten pannetje op het vuur had vlam gevat. De brandweerlieden hadden de brand snel geblust en hebben de woning hierna geventileerd.

De bewoner is door ambulancemedewerkers verzorgd in de ambulance nadat hij toch wat rook had ingeademd. De rookintoxicatie bleek niet dusdanig ernstig en de man hoefde niet te worden vervoerd naar het ziekenhuis.

- Advertisement -

Lees verder over dit onderwerp

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Laatste nieuws

- Advertisement -

Meest gelezen